最近ToDo管理にToodledoを使ってるんだけど、データセンターでシステム障害があったみたいで今現在使えなくなってしまっています。
iPhoneのToDoとiCalとToodledoを同期してたからそんなに問題なかったけど、Webサービスだけ使ってたからToDo自体がわかんないっていう本末転倒な状態になってしまうところだった。こういう事があるとバックアップの大切さ感じますね。
WebサービスでもDoblogの例もあるし、バックアップ取れるものは取っておいたほうがいいのかも。
ちなみにログインしようとしたらこんなメッセージが出てきたよ。
So, here's the story. A big storm went through the city where our datacenter is located. The datacenter decided to proactively switch to generators. During the switch, something got screwed up, and the power went off for a few minutes. As (bad) luck would have it, this caused our database to get corrupted. We are currently working to bring it back online and restored from the live backup. The crack team at Rackspace is on the job. Thanks Rackspace! Unfortunately, the database is so large, that it will take some time to transfer and verify all the data. Hopefuly not more than a few hours. We know that this is very bad, and we apologize for any inconvience that this will cause. Please check the forums when we are back online for a full report.Posted by Jay at 2009年6月11日 12:37 | コメント (0) | トラックバック (0) | |
この記事に対するコメント